Käyttö- & sopimusehdot

Nordic photo group Oy, TampereNäitä sopimusehtoja sovelletaan www.printvalli.fi -sivuston sekä -palvelun kautta jätettyihin tilauksiin. Sopimusehdot päivitetty 15.6.2023

1. SopimusehdotKäyttö- ja sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin www.printvalli.fi -sivuston sekä -palvelun (jäljempänä verkkokauppa, sivusto, verkkosivusto tai palvelu) kautta jätettyihin tilauksiin. Myyjäosapuoli on Nordic photo group Oy (jäljempänä Printvalli tai myyjä). Suosittelemme tutustumaan ehtoihin huolellisesti. Rekisteröitymällä sivustolle, lataamalla tilausjärjestelmään kuvatiedostoja tai muita digitaalisia tietoja, tai painamalla ”hyväksyn”- painiketta (tai vastaavaa) painiketta tilausjärjestelmässämme, asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä ja sitoutuvansa verkkokaupan käyttö-ja sopimusehtoihin, sekä tietosuojaselosteessamme määriteltyihin toimintoihin ja ominaisuuksiin sivustollamme.

2. Henkilötietojen käsittelyPystyäksenne käyttämään verkkokaupan tilauskanavia, tulee teidän rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n Yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR), sekä voimassaolevaa henkilötietolakia. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja niiden tarkoituksesta on saatavilla verkkosivuston tietosuojaselosteesta. Verkkosivuston käytön aloitettuaan on asiakkaalle tiedotettu henkilötietojensa käsittelystä, mukaan lukien evästeiden (cookies) ja verkkoanalyysipalveluiden käytöstä verkkosivuston tietosuojaselosteen mukaisesti, sikäli kun asiakas ei ole käyttänyt oikeuttaan kieltäytyä evästeiden ja verkkoanalyysin käytöstä. Verkkokaupan tilausohjelman kautta ladattuja kuvatiedostoja käytetään ainoastaan tuotteiden suunnittelua varten, sekä tilausten valmistukseen. Tiedostot tallentuvat kuvatuotteiden valmistusprosessin ajaksi ja ne hävitetään asianmukaisesti kohtuullisen ajan kuluttua tilauksen täyttämisestä. Tilausjärjestelmän toimintamallin vuoksi kuvatiedostoja saatetaan tarvittaessa siirtää myyjän järjestelmä- ja palvelintilantarjoajan palvelimille Suomessa ja muualla EU:n alueella, sekä Amazon palvelimilla EU:n ulkopuolella.

Tietosuoja:Verkkokaupan tilausjärjestelmän avulla tilanneiden asiakkaiden tiedot on tallennettu myyjän asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterissä olevia tietoja asiakkaasta käytetään asiakassuhteen ylläpitoon, sekä tilausten täyttämiseksi. Myyjällä ja sen kanssa samaan yritysryhmittymään (konserniin) kuuluvilla yhtiöillä tai yksittäisillä toiminimillä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja, sekä luovuttaa nimi- ja osoitetietoja perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten suoramarkkinointia varten tietosuojaselosteemme mukaisesti. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön markkinointitarkoituksessa ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme kirjallisesti tai tarkistamalla yhteydenoton asetukset asiakastili osiosta. Tietosuojaselosteemme ja voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti sinulla on oikeus tarkistaa itseäsi koskevat henkilötiedot rekisterissämme. Tarkistuspyynnön voi osoittaa myyjälle kerran vuodessa veloituksetta. Pyynnön tulee olla kirjallinen, välttyäksemme rekisterin väärinkäytöltä. Tietosuojaselosteestamme voit tutustua tarkemmin siihen miten käsittelemme tietojasi. Käyttämällä sivustoa, jättäessäsi tilauksia tilausjärjestelmiemme kautta tai luovuttaessasi henkilötietojasi järjestelmiimme hyväksyt tietosuojakäytäntömme käyttö- ja sopimusehto sopimukseen sisältyvänä. Tietosuojakäytäntöihimme ja tietosuojaselosteeseen pääset tutustumaan täältä: tietosuojaseloste

3. Tuotevalikoima ja hinnatVerkkokaupasta tilattavien tuotteiden ja palveluiden hinnat käyvät ilmi jokaisen tuotteen yhteydessä. Tilauksesi loppusumman alennuksineen näet ostoskori- osiossa ennen tilauksen hyväksyntää. Tuotevalikoima täydentyy jatkuvasti sivuston kehityksen ja tuotannon kehittämisen myötä. Kaikki esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Varaamme oikeuden päivittää kulloinkin voimassa olevien tuotteiden, palveluiden ja toimituskulujen hintoja, sekä maksuehtoja tarpeen mukaan, ilman erillistä ilmoitusta.

4. Tilauksen kulkuTuotteet valmistetaan asiakkaan tilausjärjestelmässä tehdyn suunnitelman mukaisesti. Vastaanotettuamme tilauksen pyrimme viipymättä lähettämään asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta käy ilmi tilatut tuotteet hintatietoineen, sekä muut viranomaisten vaatimat tiedot. Personoituja tuotteita sisältävää tilausta ei ole mahdollista perua tai muokata tilauksen jättämisen jälkeen. Suunnitteluohjelmalla tuotteita suunnitellessaan asiakkaan on huomioitava, että tuotantotavasta riippuen tuotteiden leikkuuvara voi suunnitteluohjelman rajauksessa näytetystä poiketa n. 1-3mm. Leikkuuvara tai osa leikkuuvarasta saattaa leikkaantua pois tuotteesta valmistusvaiheessa. Emme suosittele tiukkoja rajauksia, joissa tärkeät elementit tulevat lähelle tuotteen reunoja tai rei`itystä, tai jäävät reunan kanssa aivan samalle tasolle. Valmiin tuotteen reunaan asti tulevat kuvat tulee vetää muutama milli tuotteen reunan yli suunnitteluohjelmassa.

5. Tilauksen purkuoikeus ja reklamointiTilauksen peruuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen, sillä sopimus koskee tavaraa tai tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan toivomusten mukaisesti siten, ettei tavaralla ole kuluttajansuojalain tarkoittamaa jälleenmyynti tai realisointiarvoa myyjäosapuolelle. Tilauksen peruuttamisoikeutta rajoittava ehto on Suomen kuluttajansuojalain (20.1.1978 / 38) 6 luvun 16§:n mukainen.

Valmistuotteiden osalta lisätietoa palautuksesta löydät kohdasta 12. B.

Palvelun kautta tilatut tuotteet valmistetaan laadukkailla laitteilla ja materiaaleilla ammattitaitoisesti, sekä huolellisesti. Tuotteisiin sovelletaan tiukkaa laatukontrollia. Otamme vastaan tuotereklamaatioita vain siltä osin kuin ne liittyvät tuotteiden teknisiin tai tuotannollisiin vikoihin tai valmistusvirheisiin toimitetuissa tuotteissa. Tuotteita koskevat reklamaatiot tulee esittää myyjälle kirjallisena sähköpostitse viipymättä, kuitenkin viimeistään 2kk kuluessa virheen havaitsemisesta. Mikäli toimitetut tuotteet ovat viallisia, on ensisijainen menettelytapa uusien tuotteiden valmistus asiakkaalle. Myyjä saattaa pyytää asiakasta toimittamaan tarpeelliset tiedot uudelleen. Myyjä voi kieltäytyä korvaavien tuotteiden toimittamisesta, mikäli se on perusteltua. Esim. aiheuttaisi suhteettomia kuluja tai olisi muutoin epäkäytännöllistä. Tällaisessa tilanteessa kuluttajalla on oikeus lainmukaisiin kuluttajansuoja- ja oikeussuojakeinoihin. Lisätietoa kuluttajan oikeuksista, vastuista ja vahingonkorvauksista löytyy sopimusehtojen kohdasta 6.

Huomioittehan, että seuraavista virheistä ei ole mahdollista osoittaa valitusta, niitä ei hyvitetä, eivätkä ne kuulu myyjän virhevastuun piirin: asiakkaan tekemät kirjoitusvirheet, huonolaatuiset tai matalan resoluution kuvat, asiakkaan tekemät asettelu tai asemointivirheet johtuen esim. varoitusilmoituksen, asemointiviivojen tai ohjeiden laiminlyönnistä tuotteiden luontiprosessin yhteydessä, suunnitteluohjelmasta poiketen alle 4mm marginaalivirhe tuotteen rajauksessa tai leikkauksessa (lisätietoa kohdassa 4), virheellinen tuotevalinta vahvistetussa tilauksessa, virheellinen tilausmäärä tai muu asiakkaan huolimattomuudellaan tai välinpitämättömyydellään aiheuttama virhe tai puute tilauksen tiedoissa. Digitaalisella painotekniikalla valmistettavissa kuvissa voi käytetystä materiaalista sekä kuvasta riippuen näkyä tuotantolaitteen paperin ohjainrullien aiheuttamia jälkiä. Tämä on käytetylle painotekniikalle ominaista, eikä oikeuta tuotereklamaatioon tai hyvitykseen. Paperileikkurin aiheuttama paperipöly tuotteessa ei oikeuta tuotereklamaatioon tai hyvitykseen.

Virheellisten tuotteiden palautus hyväksytään vain tuotteen alkuperäisessä pakkauksessa, palautusohjeen saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme. Palautusohjeen vastaisesti toimitetuista palautuvista lähetyksistä emme vastaanota mahdollisia korvausvaateita tai hyvityspyyntöjä.

Värit ja sävyt:Pääsääntöisesti asiakkaidemme ei tarvitse sen kummemmin kiinnittää huomiota lähettämiensä kuvien väreihin. Tärkeää on kuitenkin ymmärtää että valmiiden tuotteiden värit sekä kuvien kirkkaus saattavat poiketa näytöltä nähdystä, riippuen näytön ominaisuuksista sekä kalibroinnista. Yleisesti näyttölaitteet pyrkivät näyttämään tummatkin kuvat kirkkaampina kuin ne tosiasiassa ovat. Kuvat näyttävät näytöllä erilaisilta jo sen vuoksi pidetäänkö näytön kirkkautta himmeällä vai kirkkaalla. Himmeä näyttö vastaa pääsääntöisesti paremmin painettua tuotetta. Painetussa tuotteessa ei ole valoa takana tuomassa lisäkirkkautta kuten näyttölaitteissa. Suunnitteluohjelmaan syötetyt kuvat tulee olla aina sRGB väriprofiilissa. Emme suosittele lataamaan ohjelmaan kuvia jotka ovat Adobe RGB väriavaruudessa. Tuotteet valmistetaan digitaalisilla painokoneilla, jotka toimivat CMYK -väriavaruudessa, ja pyrkivät toistamaan RGB värejä niin hyvin kuin kohtuudella voidaan odottaa käytetty painotekniikka huomioiden. Tietyt sävyt, kuten ihon sävyt ovat painokoneille vaativia toteuttaa ja sen vuoksi saattavat näyttää erilaisilta näytöllä, kuin valmiissa tuotteessa. Kuville tehdään kevyt automaattinen kuvanparannus, jonka tarkoitus on mahdollisesti yrittää kirkastaa kuvia ja tehdä niistä värikylläisiä. Kuvanparannus sopii useimmille peruskuville, mutta saattaa vaikuttaa joidenkin värien sävyihin.

5. B Kalenterit ja kalenterisisältöKalenteripohjat on suunniteltu käyttäen lähteenä Helsingin yliopiston almanakkatoimiston lähdemateriaaleja. Kalenterisisältö ei välttämättä sisällä kaikkia virallisesti tai yleisesti käytettyjä kalenterimerkintöjä, joita muiden valmistajien tuotteet saattavat sisältää. Kalenterimerkinnät ovat sen hetken tietojen mukaisia, kuin kalenteripohjat on suunniteltu. Kaikki kalenterissa käytetyt kalenterimerkinnät ovat näkyvissä verkkokaupan kalenteripohjissa sellaisinaan kuin ne tulostuvat valmiiseen tuotteeseen. Emme ota vastaan tuotereklamaatioita tilauksen jättämisen jälkeen siltä osin kuin ne koskevat kalenteripohjien merkintöjä.

Tekijänoikeuslakien mukaisesti kaikista vähintään 200 kappaleen kalenterieristä toimitetaan mallikappale Helsingin yliopiston almanakkatoimistolle. Myyjä hoitaa mallikappaleen lähetyksen ilman erillistä ilmoitusta.

Kalenteripohjien copyright- sekä valmistajamerkintöjen peittäminen tai piilottaminen osittain tai kokonaan on ehdottomasti kielletty. Mikäli asiakas ei noudata ehtoa, myyjällä on oikeus ilman erillistä ilmoitusta perua tai keskeyttää tilaus ja laskuttaa asiakkaalta tästä aiheutuneet kustannukset. Jos tilauksen tuotanto on jo aloitettu ennen ehdon noudattajättämisen huomaamista, myyjällä on oikeus laskuttaa asiakkaalta koko tilauksen summa. Jo maksettua suoritetta ei palauteta. Myyjällä on oikeus ilman erillistä ilmoitusta parhaaksi katsomallaan tavalla poistaa kaikki asiakkaan lisäämät elementit, jotka peittävät copyright- tai valmistajamerkintöjä. Tässä tapauksessa asiakkaalla ei ole oikeutta hyvitykseen, tai reklamoida myyjän tekemistä muutoksista asiakkaan suunnittelemassa tuotteessa.

6. Vastuu, oikeudet ja vahingonkorvausKuluttaja-asiakkaalla on virhetilanteessa kuluttajansuojalain takaamat oikeudet saada hyvitystä tuotteen virheestä. Myyjä on lain mukaisesti vastuussa tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudellaan aiheuttamistaan vahingoista, laatuvirheistä, sekä tuote-ja virhevastuuta koskevan lainsäädännön mukaisesti, sekä henkilövahingoista. Muissa tapauksissa sovelletaan seuraavaa: Mikäli tuotteen toimitus viivästyy tuotannollisista syistä oleellisesti arvioidusta toimitusajankohdasta, ilmoitetaan asiakkaalle asiasta viipymättä. Mikäli toimitus viivästyy enemmän kuin 30 päivää, asiakkaalla on oikeus saada 10%:n hinnanalennus tuotteiden hinnasta ja pyrimme sopimaan tuotteille uuden toimitusajan asiakkaalle mahdollisimman pikaisesti. Myyjä ei ole vastuussa asiakkaan tilausjärjestelmän tai muun tiedonsiirto tavan avulla välitettyjen tietojen vahingoittumisesta tai katoamisesta. Myyjä ei ole vastuussa mistään tähän liittyvästä vahingosta, kuten materiaalikuluista, tiedonsiirtomaksuista, valokuvien ottamisen tai muiden tietojen hankinnasta aiheutuneista kuluista, kadotetun muiston arvosta tai kadotetun tiedon muusta arvosta. Suosittelemme, että asiakas hankkii itse aina varmuuskopiot digitaalisesta materiaaleistaan.

Myyjä ei ole missään tilanteessa vastuussa tai korvausvelvollinen välillisistä vahingoista johtuvista kuluista asiakkaalle, tai kolmannelle osapuolelle. Myyjän korvausvastuu rajoittuu enintään asiakkaan jo suorittamaan summaan palvelusta tai tuotteesta. Emme vastaa postin, tai muiden toimittajien jakeluviiveistä tai -häiriöistä, tai muuten mahdollisesti muuttuneista toimitusajoista. Posti ja Matkahuolto säilyttävät paketteja 7 vuorokautta saapumisilmoituksen lähetyksestä. Lähetykselle on mahdollista saada pidennettyä säilytysaika korvausta vastaan. Pidennetty säilytysaika on asiakkaan ja kuljetusyhtiön välinen erillinen sopimus johon myyjällä ei ole sopimusosapuoliyhteyttä. Lisätietoa kohdassa 12.

7. A Maksutavat ja -ehdot: Visma PayVerkkopalvelussamme tehdyt tilaukset voi maksaa palvelussa ilmoitettuja maksutapoja käyttäen. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

visma-pay-logo.jpg

Maksutavat: Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30– 3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Alisa Yrityslasku: Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että maksunvälittäjä pystyy varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yhdityksen tai yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Maksuvälittäjällä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely. Alisa Yrityslasku tarjoaa 14-60 päivää korotonta maksuaikaa. Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000 €.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

7. B Sopimusasiakkaiden suoralaskutusYhdistykset, koulut, seurat ja joukkueet, yms. sekä yritykset tai valokuvaajat jotka tilaavat kalentereita yli 50kpl erissä varainhankintaan, jälleenmyyntiin tai mainoslahjoiksi voivat hakea Printvallin sopimusasiakkaaksi. Sopimusasiakkaana voitte valita maksuvaihtoehdoksi sopimuslaskutuksen, jolloin teidän ei tarvitse maksaa tilausta heti, vaan toimitamme laskun toimituksen yhteydessä. Laskussa on maksuaikaa 21 päivää, joten ehditte toimittamaan tuotteet ja kerätä maksut asiakkailtanne, ennen laskun eräpäivää. Valitsemalla maksutavaksi sopimuslaskun, hyväksytte tilaajan ja/tai organisaation luottotietojen tarkistuksen. Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä suoralaskutus -maksutapaa, sekä peruuttaa palveluun jätetty tilaus, jossa on valittu maksutavaksi suoralaskutus, jos se on mielestämme aiheellista mistä tahansa syystä, esim. mahdollisen luottoriskin johdosta, tai tilaus sisältää vähemmän kuin 50 kalenteria. Tämä koskee myös tilannetta jossa asiakkaalle on jo lähtenyt verkkokaupan automaattinen tilausvahvistus sähköpostiin. Tässä tapauksessa ilmoitamme asiasta tilaajalle, jolloin tilaaja voi valita maksutavaksi jonkun muun tarjotuista maksutavoista, tai peruuttaa tilauksen.

7. C AlennuksetMikäli käytössä on alennuskuponki, alennuksen saadakseen kuponkikoodi tulee syöttää ostoskorissa tilausta tehdessä. Kuponkikoodilla merkityistä tuotteista annetaan merkityn suuruinen alennus, kupongin voimassaoloajan puitteissa. Alennusta ei lasketa toimituskuluille, jollei siitä ole erikseen toisin sovittu. Pidätämme oikeuden muuttaa tai lopettaa kaikki tarjoukset ja alennukset (myös alennuskoodit) milloin tahansa, ilman erillistä ilmoitusta. Tilauksen lopullinen hinta ja alennusten määrä esitetään ostoskorissa sekä kassalla. Esitetyt alennusprosentit saattavat olla pyöristettyjä lähellä olevaan tasalukuun. Tilaukseen ei ole mahdollista tehdä mitään muutoksia sen jälkeen kun tilaus on jätetty, eikä alennusta ei voi lisätä tilaukseen jälkikäteen. Määrään perustuvat alennukset lasketaan sen mukaan montako kappaletta samaa tuotetta on tilauksessa. Esim. kaksi eri kalenteriprojektia ovat kaksi eri tuotetta. Samaan tilaukseen ei voi liittää useampaa alennusta, jotka koskevat samaa tuotetta. Pidätämme oikeuden hylätä tupla-alennukset ja/tai tilaukset jossa on käytetty useampaa kuin yhtä alennusta samaa tuotetta kohden, esim. kaksi eri alennuskoodia jotka koskevat samaa kalenteria. Alennukset eivät koske tuotteita jotka eivät ole aktiivisesti tuotevalikoimassamme, vaikka niitä olisikin teknisesti mahdollista tilata nettikaupasta, kuten valikoimasta poistuneet pysty- ja neliökalenterit. Alennusta ei lasketa valmistuotteille, jollei siitä ole erikseen mainittu. Valmistuotteita ovat tuotteet joita asiakas ei itse suunnittele omista kuvistaan Printvallin suunnitteluohjelmassa.

Tuotteen normaalihinta on se, jolla yksi kappale tuotetta myytäisiin ilman alennusta. Kuvakalentereissa käytettävän kappalemäärään perustuvan hinnoittelun todellinen alennusprosentti saattaa olla muuta kuin sivuilla ja mainoksissa esitetty alennusprosentti. Esitetty alennusprosentti lasketaan siitä hinnasta, jolla yksi kappale tuotetta myytäisiin ilman alennusta. Tuotteen alennettu hinta esitetään tuotteen yhteydessä. Alennuksen summa lasketaan ja näytetään kassalla. Määräalennettujen tuotteiden alennus ei voi missää tapauksessa olla enempää kuin 20% määräalennetusta kappalehinnasta. Pidätämme oikeuden peruuttaa mahdolliset tilaukset, joissa inhimillisestä tai teknisestä virheestä johtuen alennus on ollut suurempi.

8. Omistusoikeuden pidätysKaikki toimitetut tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes täysi maksu (mukaan lukien toimituskulut ja mahdollinen arvonlisävero) on suoritettu, tai myyjä saa kuittauksen maksusta palveluntarjoajalta.

9. Ohjelmat, käyttö- ja tekijänoikeusKaikki verkkosivustolla olevat kuvat, tekstit, muu visuaalinen sisältö tai käytettävissä olevat suunnitteluohjelmat ovat myyjän tai sen toimittajien omaisuutta ja tekijänoikeuslakien suojaamia. Asiakkaalla on oikeus käyttää sivustolla olevia suunnittelu- ja muita ohjelmia tietokoneellaan tai mobiililaitteellaan vain tilauksen tekemiseksi.

Myyjä ja sen ohjelmistotoimittajat myöntävät asiakkaalle tätä tarkoitusta varten ei-yksinomaisen lisenssin, joka on voimassa asiakassuhteen ajan. Kaikki muu kaupallinen ja ei-kaupallinen käyttö ja sisällön tallennus tai lataaminen on kielletty. Sellaista verkkosivuston sisältöä, jota ei ole erikseen ilmoitettu ladattavaksi, ei saa ladata osittain tai kokonaan ilman myyjän suostumusta. Kaikki verkkosivustoiltamme löytyvät logot, markkinointimateriaalit, tuotekuvat, yhtiönimet ym ovat tekijänoikeuslain mukaisesti yhtiön omaisuutta. Verkkosivuston ja sen sisältämien ohjelmistojen tai niiden osien lähdekoodia ei milloinkaan luovuteta pyynnöstä. Lähdekoodien ja ohjelmistorakenteiden käänteinen suunnittelu, purkaminen tai muu käyttö on kielletty.

10. Kolmansien oikeudet ja kuvasisältöAsiakas on yksinomaisesti vastuussa varmentamaan, että asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, muokkaus-, julkaisu- ja käyttöoikeudet tai tavaramerkit palveluun lataamiinsa materiaaleihin ja, että nämä tiedostot eivät loukkaa kenenkään yksityisyyttä tai tekijänoikeutta. Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia myyjää kohtaan liittyen asiakkaan tilaukseen tai sen sisältöön edellä lueteltujen oikeuksien loukkauksen perusteella, on asiakas vastuussa näiden vaatimusten torjumisesta omalla kustannuksellaan ja velvollinen korvaamaan myyjälle asian selvittelykulut tai muun aiheuttamansa vahingon.

Myyjä voi milloin tahansa keskeyttää tuotteiden valmistuksen ja poistaa tuotteet tietoineen järjestelmästä mikäli niissä havaitaan loukkaavaa, rasistista, väkivaltaista tai muutoin sopimatonta tai lain vastaista materiaalia. Tiedotamme asiakasta henkilökohtaisesti tämänkaltaisen tilanteen kohdalla. Myyjä ei ole tämänkaltaisessa tilanteessa vahingonkorvausvelvollinen asiakkaalle millään muotoa perutun tilauksen osalta, eikä mahdollisesti jo maksettua osuutta tilauksesta palauteta asiakkaalle.

11. Sovellettava laki, sopimuksen tulkinta ja oikeuspaikkaMyyjän ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia, sekä soveltuvin osin EU Direktiiviä sähköisestä kaupankäynnistä. Sopimusta koskevat kiistat käsitellään vastaajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Sopimusosapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli sopimuserimielisyys ei ratkea neuvotteluin, on kuluttaja-asiakkaalla mahdollisuus saada veloituksetonta apua ja neuvoa kuluttajaneuvonnasta (www.kuluttajaneuvonta.fi) tai viedä asia kuluttajariitalautakuntaan käsiteltäväksi. Muistettavaa on, että mahdollinen kuluttajariitalautakunnan antama päätös ei ole myyjää sitova määräys tai päätös vaan suositus miten tulisi menetellä. Mikäli jokin tai jotkut näiden Käyttö- ja sopimusehtojen kohdista tai niiden osa on tai muuttuu pätemättömäksi tai tehottomaksi, tällä ei ole vaikutusta muiden ehtojen pätevyyteen. Pätemätön tai tehoton ehto korvataan sellaisella pitävällä ehdolla, joka vastaa sen tarkoitusta niin pitkälti kuin mahdollista. Tämä soveltuu myös siinä tapauksessa, että ehdoissa on puutteita tai aukkoja.

12. Toimitus ja palautusTilatut tuotteet valmistetaan ja pakataan huolella jättämäsi tilauksen mukaisesti. Tuotteiden arvioidut toimitusajat löydät verkkosivuiltamme tuotteiden yhteydessä. Eri tuotteille saatetaan ilmoittaa erilaisia toimitusaikoja tuotteen valmistusteknisistä syistä johtuen. Tilauksesi sisältäessä tuotteita useilla eri toimitusajoilla, tilatut tuotteet saatetaan toimittaa yhtenä lähetyseränä kaikkien tuotteidesi valmistuttua. Toimituskulut koostuvat postitus- sekä käsittelymaksusta.

Tilauksen toimittamisessa käytämme pääasiallisesti Postin ja Matkahuollon toimitustapoja. Tarjotut toimitustavat saattavat vaihdella tuotekohtaisesti niiden fyysisten mittojen ja painon mukaan. Tuotteiden lopulliseen toimitusajankohtaan vaikuttaa saatavissa oleva toimitustapa. Toimitusaika on yhteensä tuotteiden valmistusaika (tuotantoaika), yleensä 2-4 työpäivää + kuljetusaika, pääsääntöisesti 1-3 jakopäivää. Tuotteet pyritään valmistamaan ja lähettämään asiakkaalle verkkosivuilla ilmoitettujen toimitusaikojen puitteissa, mutta varsinkin sesonki- ja ruuhka-aikoina toimitusaika saattaa olla pidempi. Ilmoitetut toimitusajat ovat keskimääräisiä. Tilattaessa useita tuotteita samassa tilauksessa, toimitusaika lasketaan sen mukaan, missä tilatuista tuotteista on pisin toimitusaika. Koko tilaus pyritään lähettämään samassa pakkauksessa.

Verkkokaupalla on oikeus vaihtaa asiakkaan valitsema toimitustapa toiseksi, siirtää kuljetus toisen kuljetusyhtiön kuljetettavaksi tai toimittaa tuotteet asiakkaalle itse, ilman asiakkaan erillistä suostumusta.

Emme vastaa kuljetusyhtiöiden jakeluviiveistä tai -häiriöistä tai muuten mahdollisesti muuttuneista toimitusajoista, esimerkiksi lakon seurauksena tai muista syistä.

Posti säilyttää kirjeitä ja paketteja 7 vuorokautta saapumisilmoituksen lähetyksestä, jonka aikana tilaus tulee noutaa Postin toimipisteestä. Halutessasi voit ostaa Postin asiakaspalvelusta pidennettyn säilytysajan tai kotiinkuljetuksen lähetyksellesi. Matkahuolto säilyttää paketteja 7 vuorokautta. Vastaanottaja voi pidentää Matkahuollon säilytysaikaa 7, 14 ja 21 vuorokauden erissä Matkahuollon verkkosivuilla. Mikäli tuotetta ei noudeta säilytysajan aikana, palautuu lähetys myyjälle. Pidennetyt säilytysajat ovat kuljetusyhtiön ja asiakkaan välisiä erillisiä sopimuksia joissa myyjä ei ole sopimusosapuolena. Palautuneesta tilauksesta veloitetaan toteutuneet kustannukset jotka aiheutuvat palautuksesta, sekä uudelleen lähetyksestä. Tämän lisäksi veloitamme palvelumaksun 25€ / tilaus. Huomioithan, että tuotteen noutamatta jättäminen peruutuksen vuoksi ei ole käyttö- ja sopimusehtojemme mukaisesti mahdollista. Tuotteen noutamatta jättämistä ei hyväksytä peruutukseksi, ilman erillistä kirjallista sopimusta myyjän kanssa.

Tuotteiden toimitukseen käytämme pääsääntöisesti Postin ja Matkahuollon pakettivalikoimaa. Jos tilauksella on kiire, voit aina valita kassalla toimitustavaksi nopeamman vaihtoehdon, kuin mitä automaattisesti tarjotaan. Mikäli pakkauksen koko tai paino vaatii, saatamme toimittaa tilauksen ilman lisähintaa, sekä -erillistä ilmoitusta nopeammalla toimitustavalla kuin mitä asiakas on valinnut verkkokaupassa.

Asiakkaan tilauksen yhteydessä antamien virheellisten osoitetietojen tai virheellisen puhelinnumeron vuoksi palautuneet lähetykset eivät oikeuta maksuttomaan palauttamiseen. Tarkasta huolellisesti tilauksen yhteydessä antamasi tiedot, jotta tilaus saapuu perille; osoitetiedot ja etenkin pakettiautomaattilähetyksien osalta antamasi puhelinnumero. Kirjoitusvirhe on virhe, mikäli se aiheuttaa lähetyksen palautumisen lähettäjälle.

Tilauksen peruuttaminen tai tuotteiden palautus ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen. Pääsääntöisesti sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan tarpeiden mukaisesti siten ettei myyjän ole mahdollista myydä tuotteita edelleen. Tilauksen / personoidun tuotteen peruuttamis- ja palautusoikeutta rajoittava ehto on kuluttajansuojalain mukainen.

12. B. Valmistuotteiden palautusValmistuotteiden osalta kuluttajalla on 14 päivän palautusoikeus tuotteiden vastaanottamisesta. Valmistuotteita ovat tuotteet joita ei ole mahdollista muokata suunnitteluohjelmassa. Personoitavat tuotteet, joille asiakas ei kuitenkaan ole tehnyt muokkauksia suunnitteluohjelmassa eivät ole valmistuotteita.

Valmistuotteiden palautuksesta kuluttajan tulee aina sopia asiakaspalvelun kanssa kirjallisesti ennen palautusta. Noutamatta jätetty lähetys tai palautuksesta sopimatta jättäminen eivät oikeuta tuotteiden palautuksen hyväksymiseen. Kaikki palautukset tulee tehdä myyjän palautustunnusta käyttäen Postin kautta. Palautusohjeen saat asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@printvalli.fi.

Tilauksen alkuperäinen toimitustapa ei vaikuta mahdollisen palautuksen toimitustapaan vaan esimerkiksi Matkahuollon toimittamat tilaukset tai vaikkapa Postin kotiinjaeltu lähetys tulee palauttaa palautusohjeen mukaisesti Postin toimipisteen tai Smartpost automaatin kautta. Emme vastaanota palautuksia jotka on tehty käyttäen muuta kuin edellämainittua palautusohjetta.

Helpoin tapa tehdä palautus on: Pakkaa tuotteet hyvin jotta ne säilyvät ehjänä perille. Huomioithan, että palautus hyväksytään vain myyntikuntoisista tuotteista! Vie lähetys Postin toimipisteeseen ja kerro, että haluat tehdä palautuksen verkkokaupan palautustunnuksen avulla.

Palautustunnus on: 672809

Palautustunnuksen avulla Posti saa lähetyksen palautusosoitten suoraan omista järjestelmistään ja tulostaa pakettikortin lähetykselle.

Palautuksesta veloitamme asiakkaalta palautuskuluja 8,90€ / lähetys, joka vähennetään palautettavasta summasta.

Lisätietoa reklamoinnista, sekä muista toimitusehdoista löydät Käyttö- ja sopimusehdoista kohdassa 5 ja 6. Mikäli havaitset että toimitettu tuote on virheellinen tai vioittunut, ota viipymättä yhteys asiakaspalveluun asiakaspalvelu@printvalli.fi.

12. C Lähettäminen AhvenanmaalleEmme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Toimitamme ainoastaan manner-Suomeen.